Eersteklasmusical


De musical op het Barlaeus vind ik heel erg leuk, vooral omdat het best professioneel is en iedereen bevriend is met elkaar. Vergeleken met de basisschool, waar ik in groep 8 een eindmusical heb gedaan, is dit veel leuker, omdat het ook begeleid wordt door bovenbouwers en iedereen zich er echt voor inzet. Veel mensen willen meedoen met de musical, o.a. omdat je veel nieuwe kinderen leert kennen. Er is ook een heel leuk repetitieweekend, dat heel gezellig was, omdat je met z'n allen bent.



'Nog een keer! Neem je tijd!' schreeuwt de regisseur met de luide stem. Oke, nog één keer. Ik ren op. Ik zeg mijn tekst. 'Harder!'. Ik ga door, nog harder deze keer. Als ik klaar bent, hangt er spanning in de lucht. En dan hoor ik de twee woorden, waar ik de hele tijd naar uitkijk. 'Love it!' Ik zucht, ze is tevreden. Nu moet het nog goed gaan tijdens de voorstelling, want daar werken we naar toe. de musical! Elke week kijk ik uit naar vrijdag, want dan zijn de repetities. De 5e- en 6eklassers die alles regisseren, choreograferen etc., zijn streng, maar een lolletje zit er ook wel in. Door de musical heb ik veel leuke mensen leren kennen en is mijn toneelspel een stuk beter. Love it!