Enthousiast!


Ik zit nu zo'n anderhalf jaar op het Barlaeus en ik heb het onwijs naar mijn zin. Nu moet ik erbij zeggen dat ik school altijd al heel leuk heb gevonden, maar ik ben er ook echt van overtuigd dat je niet naar het Barlaeus gaat voor alleen de standaardvakken als Nederlands, wiskunde en Engels, maar ook omdat er op het Barlaeus veel aan kunst en muziek wordt gedaan, omdat de sfeer heel erg prettig is en omdat de mensen super aardig zijn!

Ook moet je zeker niet alleen maar naar het gymnasium gaan omdat het het hoogste niveau is, maar net zo goed omdat Latijn en Grieks twee prachtige (weliswaar dode) talen zijn en omdat je tussen allemaal kinderen zit die op de basisschool ongeveer net zo goed waren als jij, waardoor je je snel op je gemak voelt bij andere leerlingen. Daarbij kun je op het Barlaeus helemaal jezelf zijn!
Bovendien behoort het Barlaeus tot de oudste gymnasia van Amsterdam en bevindt het zich op één van de meest heerlijke plekken, vind ik. Je zit namelijk echt in het centrum van de stad!
Ik ben echt ontzettend blij dat ik destijds voor het Barlaeus heb gekozen. Ik heb behalve van de dagelijkse lessen en van mijn lieve vriendinnen ook enorm genoten van het eersteklasserskamp, de eersteklasmusical, de schoolfeesten, het klassentoernooi, de bijzondere dingen die we af en toe ondernamen met school en van de buitenschoolse activiteiten zoals kunstklas die door het Barlaeus worden georganiseerd en waar je vrijwillig aan deel kunt nemen.